Retur & Återbetalning
Retur
Returnera online
Med din order kommer ett returformulär som vi ber dig använda vid retur där du följer instruktionerna.
Fyll i dina uppgifter samt ordernummer på formuläret. Tala gärna om för oss din returorsak.
Varorna ska vara oanvända i originalskick med alla medföljande lappar på kläderna ska sitta kvar. Obs! Var extra varsam med djurhår, starka parfymdofter och smink.
Lägg det ifyllda formuläret och produkterna du vill returnera i paketet, för att sedan stänga och klistra på det förtrycka adresslappen utanpå.
Skicka din retur till oss på samma sätt ditt paket levererades med; din närmaste postlåda eller lämna hos ditt postombud.
Från och med den 1:a februari 2024 är fraktkostnaden 40 kronor, som du alltid betalar.
Returen är fortfarande fri.
Returnera onlineköp i butik
Du kan givetvis returnera eller byta varan direkt i någon av våra fysiska butiker. Fraktavgiften återbetalas ej.
Ta med varan du vill returnera och ha din orderbekräftelse eller faktura (köpbevis) nära till hands när du kommer till butiken.
Fri retur på alla beställningar.
Alla returer är kostnadsfria, fraktavgiften återbetalas ej. OBS! Du kan endast göra EN retur kostnadsfritt per beställning.
Du kan givetvis returnera eller byta varan direkt i någon av våra fysiska butiker. För att se var våra butiker finns se “Våra butiker”.
Observera att det är inga fria returer från länder utanför Sverige. Vill du returnera en vara, från andra länder än Sverige, så står du för frakten/portot själv.
Varje paket ska innehålla en retursedel samt ett returformulär. Om du saknar returformuläret eller returetiketten ber vi dig att vänliga kontakta kundtjänst.
Svara gärna på mejlet med din orderbekräftelse och be om den lapp som du önskar, på så sätt får vi snabbt all info vi behöver om din order. Du kan även maila oss på kundtjanst@bestofbasic.se.
När vi har mottagit och behandlat din retur får du ett mejl om detta samt information om vad som sker med din betalning.
Vill du byta storlek eller till annan vara, rekommenderar vi dig att returnera din vara och lägga en helt ny order på din utbytesvara.
Vi kan på det sättet lättare garantera att du får din storlek på den vara du vill byta till.
När din retur kommer till vårt lager och vid godkänd retur korrigerar vi din betalning för din order.
Du kan givetvis returnera eller byta varan kostnadsfritt direkt i någon av våra butiker.
För att se var våra butiker finns i Sverige läs under fliken “Våra butiker”.
Reklamera
Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet har upptäckts.
Reklamera online
Vid en reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Enklast gör du detta via mejl där du förklarar reklamations orsaken samt skickar med tydliga bilder på orsaken till att du vill reklamera varan.
Reklamera online köp i butik
Ta med dig varan du vill reklamera tillsammans med din orderbekräftelse till butik så hjälper vi dig där.
Reklamera i butik
Butiksköp kan endast reklameras i butik. Ta med dig ditt kvitto samt varan du vill reklamera.
Återbetalning
Det tar 3–4 bankdagar innan du ser återbetalningen på ditt konto.
Nedan kan du läsa vad som gäller för våra olika betalsätt:
Kortbetalning
Vid betalning med bankkort kan du använda MasterCard eller Visa. Vid eventuell retur går pengarna tillbaka till ditt kort som du har betalat din beställning med, så snart vi behandlat din retur.
Svea faktura och delbetalning
När vi har godkänt din retur, korrigerar vi summan på din faktura för den varan/varorna vi har mottagit. Du kommer få ett mejl när vi har mottagit din retur samt information om vad som händer med din betalning.
Vid retur där fakturan ännu inte har betalats kommer en kreditfaktura
på din order. Summan på kreditfakturan ska du subtrahera från ursprungliga
fakturan för din order där du endast behöver betala återstående summa för de
artiklar som du behåller.
Om fakturan redan har betalats kommer du få en återbetalning
från Svea som du får information om via mejl.
Swish
När vi har godkänt din retur, korrigerar vi din betalning. Vid Swish betalning får du återbetalningen till samma konto som din Swish är kopplat till. Återbetalningen kommer till dig under samma dag som vi har behandlat din retur.
Gäller för alla webbordrar i 14 dagar.
Fick du inte svar på din fråga?
Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med oss. Vi hör av oss så fort som möjligt!