Fraktavgift: 40kr Snabba leveranser Fria returer Hjälpcenter
Best of Basic logotyp

Retur & Återbetalning

Retur

Returnera online

Med din order kommer ett returformulär som vi ber dig använda vid retur där du följer instruktionerna.

Fyll i dina uppgifter samt ordernummer på formuläret. Tala gärna om för oss din returorsak. 

Varorna ska vara oanvända i originalskick med alla medföljande lappar på kläderna ska sitta kvar. Obs! Var extra varsam med djurhår, starka parfymdofter och smink. 

Lägg det ifyllda formuläret och produkterna du vill returnera i paketet, för att sedan stänga och klistra på det förtrycka adresslappen utanpå. 

Skicka din retur till oss på samma sätt ditt paket levererades med; din närmaste postlåda eller lämna hos ditt postombud.

Från och med den 1:a februari 2024 är fraktkostnaden 40 kronor, som du alltid betalar.

Returen är fortfarande fri.

 

Returnera onlineköp i butik

Du kan givetvis returnera eller byta varan direkt i någon av våra fysiska butiker. Fraktavgiften återbetalas ej.

Ta med varan du vill returnera och ha din orderbekräftelse eller faktura (köpbevis) nära till hands när du kommer till butiken.  

Fri retur på alla beställningar.

Alla returer är kostnadsfria, fraktavgiften återbetalas ej.

Du kan givetvis returnera eller byta varan direkt i någon av våra fysiska butiker. För att se var våra butiker finns se “Våra butiker”. 

Observera att det är inga fria returer från länder utanför Sverige. Vill du returnera en vara, från andra länder än Sverige, så står du för frakten/portot själv.

Varje paket ska innehålla en retursedel samt ett returformulär. Om du saknar returformuläret eller returetiketten ber vi dig att vänliga kontakta kundtjänst.

Svara gärna på mejlet med din orderbekräftelse och be om den lapp som du önskar, på så sätt får vi snabbt all info vi behöver om din order. Du kan även maila oss på kundtjanst@bestofbasic.se

När vi har mottagit och behandlat din retur får du ett mejl om detta samt information om vad som sker med din betalning. 

Vill du byta storlek eller till annan vara, rekommenderar vi dig att returnera din vara och lägga en helt ny order på din utbytesvara.

Vi kan på det sättet lättare garantera att du får din storlek på den vara du vill byta till. 

När din retur kommer till vårt lager och vid godkänd retur korrigerar vi din betalning för din order. 

Du kan givetvis returnera eller byta varan kostnadsfritt direkt i någon av våra butiker.

För att se var våra butiker finns i Sverige läs under fliken “Våra butiker”. 

Reklamera

Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet har upptäckts.

Reklamera online

Vid en reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Enklast gör du detta via mejl där du förklarar reklamations orsaken samt skickar med tydliga bilder på orsaken till att du vill reklamera varan. 

Reklamera online köp i butik

Ta med dig varan du vill reklamera tillsammans med din orderbekräftelse till butik så hjälper vi dig där.

Reklamera i butik

Butiksköp kan endast reklameras i butik. Ta med dig ditt kvitto samt varan du vill reklamera. 

Återbetalning

Det tar 3–4 bankdagar innan du ser återbetalningen på ditt konto. 

Nedan kan du läsa vad som gäller för våra olika betalsätt:

Kortbetalning

Vid betalning med bankkort kan du använda MasterCard eller Visa. Vid eventuell retur går pengarna tillbaka till ditt kort som du har betalat din beställning med, så snart vi behandlat din retur. 

Svea faktura och delbetalning

När vi har godkänt din retur, korrigerar vi summan på din faktura för den varan/varorna vi har mottagit. Du kommer få ett mejl när vi har mottagit din retur samt information om vad som händer med din betalning.

Vid retur där fakturan ännu inte har betalats kommer en kreditfaktura på din order. Summan på kreditfakturan ska du subtrahera från ursprungliga fakturan för din order där du endast behöver betala återstående summa för de artiklar som du behåller.

Om fakturan redan har betalats kommer du få en återbetalning från Svea som du får information om via mejl. 

Swish

När vi har godkänt din retur, korrigerar vi din betalning. Vid Swish betalning får du återbetalningen till samma konto som din Swish är kopplat till. Återbetalningen kommer till dig under samma dag som vi har behandlat din retur.

Gäller för alla webbordrar i 14 dagar.

Fick du inte svar på din fråga?

Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med oss. Vi hör av oss så fort som möjligt!

Vi använder cookies for att personalisera innehåll och annonser, för att kunna använda sociala medier samt för att analysera vår trafik. View more
Cookies settings
Godkänn
Neka
Personuppgifts- och cookiepolicy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Personuppgiftspolicy

Best of Basic respekterar din integritet och rätten att ha kontroll över dina personuppgifter. Vi kommer att vara öppna med vilka data vi samlar in och varför. I vår policy för personuppgifter beskrivs vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss. Personuppgifter vi samlar in Best of Basic inhämtar uppgifterna i första hand direkt från dig som kund. Exempel på personuppgifter vi samlar in och sparar är ditt namn, kontaktuppgifter till dig så som mobiltelefonnummer, e-postadress eller fysisk adress. Best of Basic registrerar personuppgifter i samband med köp:
  • Personuppgifter: Vid köp och anmälan till nyhetsbrev. Om du kontaktar oss via e-post, via telefon, våra webbplatser och sociala medier, samlar vi in och sparar; Namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer, och om du anger någon mer information, detta för att kunna ge dig bästa möjliga service nu och framöver.
  • Betalningsinformation – information om betalmedel, vi kommer inte spara dina kortuppgifter. Detta går via företagen Svea.
  • Information om tidigare köp - detaljer angående de varor du tidigare har köpt.
  • Historisk information - dina tidigare köp och betalningshistorik.
  • Enhetsinformation - inklusive men inte begränsat till trafikdata, platsdata, webbloggar och annan kommunikationsdata samt t.ex. den IP-adress, typ av enhet, operativsystem och webbläsartyp som används för besöket.
Informationen du ger oss är nödvändig för att ingå ett avtalsförhållande med oss, medan den övriga informationen vi samlar in generellt sett nödvändig för andra syften, se nedan. Insamling med samtycke När du godkänner att vi lagrar dina personuppgifter, samtycker du till att personuppgifter, som ditt namn, telefonnummer och e-postadress, lagras för att användas enligt punkterna nedan (under "Hur vi använder insamlad information"). Hur vi använder insamlad information Best of Basic behandlar personuppgifter i huvudsak för de ändamål som anges nedan samt för de eventuella ytterligare ändamål som anges vid insamlingstidpunkten:
  • Möjliggöra god kundservice, som att hantera dina förfrågningar, rätta felaktiga uppgifter eller skicka information som du har begärt t.ex. nyhetsbrev;
  • För att kunna administrera kundprofiler, genomföra analyser
  • För att genom analys av besökares beteende (på övergripande nivå) på våra webbplatser och utveckla, leverera och förbättra vår hemsida och köpvägen för dig som kund.
  • För att kontakta dig via SMS, e-post eller post med information och marknadsföring som vi tror kan vara av intresse för dig, observera att du när som helst kan tacka nej till detta;
  • För att hjälpa oss att utveckla vår webbplats och att vara mer användbara och för att förbättra din användarupplevelse av de plattformar som erbjuds.
  • För att skicka viktiga meddelanden som kommunikation om förändringar i våra villkor och policyer;
Information som kan lämnas ut Vi kommer aldrig att lämna ut dina uppgifter till en tredjepart, som inte har direkt kontakt med din beställning. (Exempelvis Svea för ditt köp eller Postnord för din leverans) Rättslig grund, lagring och gallring av personuppgifter I och med att du lämnar uppgifter till Best of Basic godkänner du att vi registrerar och lagrar uppgifter om vilken produkt du köpt samt behandlar de angivna personuppgifterna för angivna ändamål. Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning och innebär att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Best of Basic kommer att lagra dina personuppgifter så länge du är kund hos oss. I marknadsföringssyfte används inte information som är äldre än 3 (tre) år. Detta innebär rent praktiskt att uppgifter gallras ut då de inte längre är aktuella eller nödvändiga för analyser eller direktmarknadsföring för de ändamål som de har samlats in för. Viss information kan behållas längre då det krävs så pga andra lagkrav, som exempelvis bokföringslagen. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock alltid hög säkerhet och sekretess. Dina rättigheter och val Du har rättigheter när det gäller dina personuppgifter och du har möjlighet att påverka din information och vad som sparas. Best of Basic kommer på eget eller kundens initiativ att rätta uppgifter som upptäcks vara felaktiga. Du kan även närsomhelst kräva att dina uppgifter raderas eller att dess användning begränsas ytterligare genom att kontakta oss (se ”Så här kontaktar du oss” här nedan). Om du anser att dina rättigheter inte respekteras av oss får du gärna kontakta oss. Du kan också höra av dig till datainspektionen (datainspektionen@datainspektionen.se). Du kan när som helst avstå från att ta emot marknadsföringskommunikation från oss genom att klicka på ”avsluta prenumeration” i e-post och SMS kommunikation som vi skickar dig. Pga. förseningar kan det ibland komma ett extra mail eller sms efter du avslutat. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp att tacka nej till vår kommunikation. Du kan även, en gång per år (kostnadsfritt), erhålla information om vilka personuppgifter som är registrerade, genom att skriftligt begära ett s.k. registerutdrag. För kontaktuppgifter, se ”Så här kontaktar du oss” här nedan. Länkar till andra webbplatser I händelse av att vår webbplats innehåller länkar till tredje parts webbplatser, hemsidor, eller material publicerat hos tredje part, är dessa länkar endast för informationssyfte. Eftersom vi saknar kontroll över innehållet på dessa webbplatser eller dess material ansvarar vi därför inte för dess innehåll. Best of Basic ansvarar inte heller för skador eller förluster som skulle kunna uppstå vid användning av dessa länkar. Så här kontaktar du oss För ytterligare information om personuppgiftshantering eller om du har frågor, är du välkommen att kontakta oss via kundtjanst@bestofbasic.se. Här hittar du våra kontaktuppgifter: http://www.bestofbasic.se/kontakta-oss Insamling av omdömen Vi kan även komma att kontakta er efter genomfört köp i webbshop eller köp i butik, för att fråga om ni vill lämna ett omdöme. Det är helt frivilligt att delta och ni kontaktas högst en gång även om ni gör flera beställningar.
Save settings
Cookies settings
Varukorg
Your cart is empty.

Looks like you haven't made a choice yet.