Fraktavgift: 40kr Snabba leveranser Fria returer Hjälpcenter
Best of Basic logotyp

Beställning & Leverans

Vi använder oss av Svea Checkout där du har möjlighet att betala säkert med Faktura, delbetalning, kortbetalning & direktbetalning samt Swish. 

Kortbetalning

Vid betalning med bankkort kan du använda MasterCard eller Visa. Vid eventuell retur går pengarna tillbaka till det kort som du har angett samband med din beställning. 

Svea faktura och delbetalning

Betalningsvillkor – Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas digitalt i samband med leveransen.

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Swish

Betala enkelt med Swish via din mobil, du behöver Bank-ID för att genomföra ditt köp. Pengarna dras direkt från ditt konto och det enda du behöver göra är att vänta in din order från oss. 

När vårt lager har börjat behandla din beställning är det inte möjligt att göra några ändringar på den. Detta inkluderar ändringar såsom ändra artiklar, leveransadress eller leveransmetod. 

Vi behandlar din beställning så snart som möjligt. Om vi har börjat behandla ordern går det inte att avbryta beställningen, utan när paketet kommer till dig får du göra en vanlig retur på din order. Se under “Hur returnerar jag en vara?” om hur du går till väga. 

Tänk på!

Om du låter paketet ligga kvar på ditt utlämningsställe för att den ska automatisk returneras till oss på grund av ej uthämtade paket, tillkommer det en avgift på 175 kr.

För mer info om ej uthämtade paket, se här: “Om jag inte hämtar ut mitt paket på mitt utlämningsställe, vad händer då?”

Vi förbehåller oss rätten att debitera 175 kr för ej uthämtad försändelse, för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Betalning skall ske inom 14 dagar från fakturadatum.

Tyvärr har vi inte möjlighet att hålla varor, så om du t.ex. är bortrest ber vi dig tänka på att paketen åker tillbaka till oss efter 7 dagar och då blir du debiterad våra omkostnader. 

När din order har skickats från vårt lager får du ett email till din inkorg med information om att ditt paket är på väg till dig. I detta mejl får du dessutom ett kollinummer/försändelse ID som du kan använda på Postnords hemsida för att se vart ditt paket är. 

Vi ber om ursäkt att detta har skett.

Vänligen kontakta oss på kundtjänst. Tala om för oss ditt ordernummer och namnet på den vara du saknar. Det går även bra om du vidarebefordrar din orderbekräftelse och talar om vad som har hänt, på så sätt får vi all information vi behöver för att hjälpa dig snabbare. 

Vi ber om ursäkt för att du har fått felaktig vara i ditt paket! Kontakta oss på kundtjänst med ordernummer, namnet på varan du har fått och vilken vara du skulle ha. 

Vi hjälper dig så snart som möjligt.

Vi kan tyvärr inte svara på detta eftersom Svea ansvarar för betalningen. Det kan bero på olika anledningar, så vi hänvisar dig att kontakta Svea direkt. 

Vänligen kontakta Svea på telefonnummer:

08 514 931 13

Deras öppettider är:

Måndag-torsdag 08.00-19.00

Fredag 08:00-18:00

Lördag 10:00-17:00

Söndag 11:00-17:00

Normal leveranstid från Best of Basic är 1–3 arbetsdagar från det att din beställning är gjord.

Under kampanjer och REA kan leveranstiden vara längre. Vi reserverar oss för slutförsäljning av varor, speciellt under REA. 

Ibland händer det att någon av de varor du beställt inte finns i lager, varan blir då restnoterad och detta kan bero på försenad leverans eller felberäkning av vårt lagersaldo.

Vissa av våra produkter beställer vi från våra leverantörer i Tyskland och då är leveranstiden vanligtvis 5–10 arbetsdagar, i vissa fall längre. Du blir informerad via mail om så skulle vara fallet.

Alla våra leveranser görs genom Postnord. För mindre beställningar kan varorna skickas som varubrev. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransmetod om vi ser att paketet är för stort att kunna levereras via din brevlåda. 

Större paket skickas som MyPack och kan hämtas ut vid ditt närmaste utlämningsställe.

Vid hämtningen ber vi dig att kontrollera att försändelsen är intakt, skulle den vara skadad eller lagad på något sätt ber vi dig på plats kontrollera att allt finns med i paketet.

Vid avvikelse gör du en reklamation på plats och meddelar sedan oss på kundtjanst@bestofbasic.se

Har du några speciella önskemål kring vår leverans till dig så får du gärna meddela detta vid köpet eller kontakta kundtjänst.

kundtjanst@bestofbasic.se

tel. 0736005060

Vi mejlar orderbekräftelsen till dig så fort du har slutfört ett köp till den mejl du har angett när du lade beställningen. Kolla i din skräppost om orderbekräftelsen har hamnat där. 

Om du fortfarande inte hittar din orderbekräftelse, var vänlig att kontakta kundtjänst.

Tråkigt att höra att ditt paket är försvunnen, vänligen kontakta kundtjänst för att meddela oss om vad som har hänt. 

Om varan skulle komma bort under transport till kund är Best of Basic betalningsansvariga.

Om varan kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

Är det något speciellt med din order, som att något är ändrat, din beställning är uppdelad eller rabatt avdragen, får du ett leveransbesked från oss som talar om vad som har hänt. 

Öppettider SVEA

Telefonnummer: 08 514 931 13

Måndag-torsdag 08.00-19.00

Fredag 08:00-18:00

Lördag 10:00-17:00

Söndag 11:00-17:00

Fick du inte svar på din fråga?

Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med oss. Vi hör av oss så fort som möjligt!

Vi använder cookies for att personalisera innehåll och annonser, för att kunna använda sociala medier samt för att analysera vår trafik. View more
Cookies settings
Godkänn
Neka
Personuppgifts- och cookiepolicy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Personuppgiftspolicy

Best of Basic respekterar din integritet och rätten att ha kontroll över dina personuppgifter. Vi kommer att vara öppna med vilka data vi samlar in och varför. I vår policy för personuppgifter beskrivs vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss. Personuppgifter vi samlar in Best of Basic inhämtar uppgifterna i första hand direkt från dig som kund. Exempel på personuppgifter vi samlar in och sparar är ditt namn, kontaktuppgifter till dig så som mobiltelefonnummer, e-postadress eller fysisk adress. Best of Basic registrerar personuppgifter i samband med köp:
  • Personuppgifter: Vid köp och anmälan till nyhetsbrev. Om du kontaktar oss via e-post, via telefon, våra webbplatser och sociala medier, samlar vi in och sparar; Namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer, och om du anger någon mer information, detta för att kunna ge dig bästa möjliga service nu och framöver.
  • Betalningsinformation – information om betalmedel, vi kommer inte spara dina kortuppgifter. Detta går via företagen Svea.
  • Information om tidigare köp - detaljer angående de varor du tidigare har köpt.
  • Historisk information - dina tidigare köp och betalningshistorik.
  • Enhetsinformation - inklusive men inte begränsat till trafikdata, platsdata, webbloggar och annan kommunikationsdata samt t.ex. den IP-adress, typ av enhet, operativsystem och webbläsartyp som används för besöket.
Informationen du ger oss är nödvändig för att ingå ett avtalsförhållande med oss, medan den övriga informationen vi samlar in generellt sett nödvändig för andra syften, se nedan. Insamling med samtycke När du godkänner att vi lagrar dina personuppgifter, samtycker du till att personuppgifter, som ditt namn, telefonnummer och e-postadress, lagras för att användas enligt punkterna nedan (under "Hur vi använder insamlad information"). Hur vi använder insamlad information Best of Basic behandlar personuppgifter i huvudsak för de ändamål som anges nedan samt för de eventuella ytterligare ändamål som anges vid insamlingstidpunkten:
  • Möjliggöra god kundservice, som att hantera dina förfrågningar, rätta felaktiga uppgifter eller skicka information som du har begärt t.ex. nyhetsbrev;
  • För att kunna administrera kundprofiler, genomföra analyser
  • För att genom analys av besökares beteende (på övergripande nivå) på våra webbplatser och utveckla, leverera och förbättra vår hemsida och köpvägen för dig som kund.
  • För att kontakta dig via SMS, e-post eller post med information och marknadsföring som vi tror kan vara av intresse för dig, observera att du när som helst kan tacka nej till detta;
  • För att hjälpa oss att utveckla vår webbplats och att vara mer användbara och för att förbättra din användarupplevelse av de plattformar som erbjuds.
  • För att skicka viktiga meddelanden som kommunikation om förändringar i våra villkor och policyer;
Information som kan lämnas ut Vi kommer aldrig att lämna ut dina uppgifter till en tredjepart, som inte har direkt kontakt med din beställning. (Exempelvis Svea för ditt köp eller Postnord för din leverans) Rättslig grund, lagring och gallring av personuppgifter I och med att du lämnar uppgifter till Best of Basic godkänner du att vi registrerar och lagrar uppgifter om vilken produkt du köpt samt behandlar de angivna personuppgifterna för angivna ändamål. Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning och innebär att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Best of Basic kommer att lagra dina personuppgifter så länge du är kund hos oss. I marknadsföringssyfte används inte information som är äldre än 3 (tre) år. Detta innebär rent praktiskt att uppgifter gallras ut då de inte längre är aktuella eller nödvändiga för analyser eller direktmarknadsföring för de ändamål som de har samlats in för. Viss information kan behållas längre då det krävs så pga andra lagkrav, som exempelvis bokföringslagen. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock alltid hög säkerhet och sekretess. Dina rättigheter och val Du har rättigheter när det gäller dina personuppgifter och du har möjlighet att påverka din information och vad som sparas. Best of Basic kommer på eget eller kundens initiativ att rätta uppgifter som upptäcks vara felaktiga. Du kan även närsomhelst kräva att dina uppgifter raderas eller att dess användning begränsas ytterligare genom att kontakta oss (se ”Så här kontaktar du oss” här nedan). Om du anser att dina rättigheter inte respekteras av oss får du gärna kontakta oss. Du kan också höra av dig till datainspektionen (datainspektionen@datainspektionen.se). Du kan när som helst avstå från att ta emot marknadsföringskommunikation från oss genom att klicka på ”avsluta prenumeration” i e-post och SMS kommunikation som vi skickar dig. Pga. förseningar kan det ibland komma ett extra mail eller sms efter du avslutat. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp att tacka nej till vår kommunikation. Du kan även, en gång per år (kostnadsfritt), erhålla information om vilka personuppgifter som är registrerade, genom att skriftligt begära ett s.k. registerutdrag. För kontaktuppgifter, se ”Så här kontaktar du oss” här nedan. Länkar till andra webbplatser I händelse av att vår webbplats innehåller länkar till tredje parts webbplatser, hemsidor, eller material publicerat hos tredje part, är dessa länkar endast för informationssyfte. Eftersom vi saknar kontroll över innehållet på dessa webbplatser eller dess material ansvarar vi därför inte för dess innehåll. Best of Basic ansvarar inte heller för skador eller förluster som skulle kunna uppstå vid användning av dessa länkar. Så här kontaktar du oss För ytterligare information om personuppgiftshantering eller om du har frågor, är du välkommen att kontakta oss via kundtjanst@bestofbasic.se. Här hittar du våra kontaktuppgifter: http://www.bestofbasic.se/kontakta-oss Insamling av omdömen Vi kan även komma att kontakta er efter genomfört köp i webbshop eller köp i butik, för att fråga om ni vill lämna ett omdöme. Det är helt frivilligt att delta och ni kontaktas högst en gång även om ni gör flera beställningar.
Save settings
Cookies settings
Varukorg
Your cart is empty.

Looks like you haven't made a choice yet.