Beställning & Leverans
Vi använder oss av Svea Checkout där du har möjlighet att betala säkert med Faktura, delbetalning, kortbetalning & direktbetalning samt Swish.
Kortbetalning
Vid betalning med bankkort kan du använda MasterCard eller Visa. Vid eventuell retur går pengarna tillbaka till det kort som du har angett samband med din beställning.
Svea faktura och delbetalning
Betalningsvillkor – Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas digitalt i samband med leveransen.
Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Swish
Betala enkelt med Swish via din mobil, du behöver Bank-ID för att genomföra ditt köp. Pengarna dras direkt från ditt konto och det enda du behöver göra är att vänta in din order från oss.
När vårt lager har börjat behandla din beställning är det inte möjligt att göra några ändringar på den. Detta inkluderar ändringar såsom ändra artiklar, leveransadress eller leveransmetod.
Vi behandlar din beställning så snart som möjligt. Om vi har börjat behandla ordern går det inte att avbryta beställningen, utan när paketet kommer till dig får du göra en vanlig retur på din order. Se under “Hur returnerar jag en vara?” om hur du går till väga.
Tänk på!
Om du låter paketet ligga kvar på ditt utlämningsställe för att den ska automatisk returneras till oss på grund av ej uthämtade paket, tillkommer det en avgift på 175 kr.
För mer info om ej uthämtade paket, se här: “Om jag inte hämtar ut mitt paket på mitt utlämningsställe, vad händer då?”
Vi förbehåller oss rätten att debitera 175 kr för ej uthämtad försändelse, för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Betalning skall ske inom 14 dagar från fakturadatum.
Tyvärr har vi inte möjlighet att hålla varor, så om du t.ex. är bortrest ber vi dig tänka på att paketen åker tillbaka till oss efter 7 dagar och då blir du debiterad våra omkostnader.
När din order har skickats från vårt lager får du ett email till din inkorg med information om att ditt paket är på väg till dig. I detta mejl får du dessutom ett kollinummer/försändelse ID som du kan använda på Postnords hemsida för att se vart ditt paket är.
Vi ber om ursäkt att detta har skett.
Vänligen kontakta oss på kundtjänst. Tala om för oss ditt ordernummer och namnet på den vara du saknar. Det går även bra om du vidarebefordrar din orderbekräftelse och talar om vad som har hänt, på så sätt får vi all information vi behöver för att hjälpa dig snabbare.
Vi ber om ursäkt för att du har fått felaktig vara i ditt paket! Kontakta oss på kundtjänst med ordernummer, namnet på varan du har fått och vilken vara du skulle ha.
Vi hjälper dig så snart som möjligt.
Vi kan tyvärr inte svara på detta eftersom Svea ansvarar för betalningen. Det kan bero på olika anledningar, så vi hänvisar dig att kontakta Svea direkt.
Vänligen kontakta Svea på telefonnummer:
08 514 931 13
Deras öppettider är:
Måndag-torsdag 08.00-19.00
Fredag 08:00-18:00
Lördag 10:00-17:00
Söndag 11:00-17:00
Normal leveranstid från Best of Basic är 1–3 arbetsdagar från det att din beställning är gjord.
Under kampanjer och REA kan leveranstiden vara längre. Vi reserverar oss för slutförsäljning av varor, speciellt under REA.
Ibland händer det att någon av de varor du beställt inte finns i lager, varan blir då restnoterad och detta kan bero på försenad leverans eller felberäkning av vårt lagersaldo.
Vissa av våra produkter beställer vi från våra leverantörer i Tyskland och då är leveranstiden vanligtvis 5–10 arbetsdagar, i vissa fall längre. Du blir informerad via mail om så skulle vara fallet.
Alla våra leveranser görs genom Postnord. För mindre beställningar kan varorna skickas som varubrev. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransmetod om vi ser att paketet är för stort att kunna levereras via din brevlåda.
Större paket skickas som MyPack och kan hämtas ut vid ditt närmaste utlämningsställe.
Vid hämtningen ber vi dig att kontrollera att försändelsen är intakt, skulle den vara skadad eller lagad på något sätt ber vi dig på plats kontrollera att allt finns med i paketet.
Vid avvikelse gör du en reklamation på plats och meddelar sedan oss på kundtjanst@bestofbasic.se
Har du några speciella önskemål kring vår leverans till dig så får du gärna meddela detta vid köpet eller kontakta kundtjänst.
kundtjanst@bestofbasic.se
Vi mejlar orderbekräftelsen till dig så fort du har slutfört ett köp till den mejl du har angett när du lade beställningen. Kolla i din skräppost om orderbekräftelsen har hamnat där.
Om du fortfarande inte hittar din orderbekräftelse, var vänlig att kontakta kundtjänst.
Tråkigt att höra att ditt paket är försvunnen, vänligen kontakta kundtjänst för att meddela oss om vad som har hänt.
Om varan skulle komma bort under transport till kund är Best of Basic betalningsansvariga.
Om varan kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.
Är det något speciellt med din order, som att något är ändrat, din beställning är uppdelad eller rabatt avdragen, får du ett leveransbesked från oss som talar om vad som har hänt.
Öppettider SVEA
Telefonnummer: 08 514 931 13
Måndag-torsdag 08.00-19.00
Fredag 08:00-18:00
Lördag 10:00-17:00
Söndag 11:00-17:00
Fick du inte svar på din fråga?
Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med oss. Vi hör av oss så fort som möjligt!